divi Znotiņi vienā nedēļā

Vakar pēcpustdienā, pateicoties Katrīnai un tam, ka viņas māsa man nezināmu iemeslu dēļ netika uz teātri, es atkal devos uz JRT, mazo zāli, šoreiz. Uz izrādi ‘Skolotājs Jāps un viņa skolnieki’. Kad uzzināju, ka ir tikai divas lomas- Kaspars Znotiņš un Guna Zariņa- idejas bija visdažādākās. To, ka Znotiņš būs skolotājs, tas jau skaidrs, jo tā ir vīriešu loma, kā jau nosaukumā minēts. Bet kā tad Zariņa attēlos veselu klasi? Par to nebija nejausmas. Šaudīsies šurpu turpu pa klasi, tēlojot puikas un meitenes? Un kura klase tā vispār būs?

Uznāk Guna skolnieces kleitiņā, un ar sarkanu mugursomu. Sakārto klasi, sākumā nevar saprast, kāpēc cilājot visādus priekšmetus un rotaļlietas viņa sarunājās ar sevi. Kad parādījās skolotājs Jāps, bija skaidrs, ka uz galda izvietotie priekšmeti ir klase, skolnieki. Un Guna, ne tikai nomainot balss tembru un intonāciju, parāda katra tēla raksturu, bet arī ar kustībām un grimmasēm.

3.b klase
Keda, kurš bija pazaudējis savu brāli, un kura vārdu neatceros, bija baigais čalis, smējās par visu un viss likās ‘ņirdzīgs’.
Sallija, švamme, nepārtraukti skaļi smējās. Viņas māmiņa ir nomirusi pirms pāris gadiem un tāpēc, kad Jāpiņš liek visiem sagatavot apsveikumus uz mātes dienu, Sallija izplūst asarās.
Laikam mans favorīttēls bija Ibrahims- stikla pudele, kurš runājot visu laiku teica ‘yo, yoyo, yo’, piemēram, šajā dialogā ar skolotāju- ‘Skolotāj, yo, yoyo, man te ir tāda lieta, yo, yo, ar jums runājama. ‘ -‘Nu, klāj tik vaļā.’ -‘Ne, ne, skolotāj, tas ir noslēpums, yoyo.’
Un Elīnīte (ja nemaldos), maza gumijas rotaļlieta, kas atgādina zirnekli (jūs zinat, par ko es runāju, vai ne?) Allaž runāja ļoti klusā balsī un Jāps tad viņu pārtrauca ar ‘Elīnīt, tu varētu runāt nedaudz skaļāk?’ un viņa allaž atbildēja ‘Jā, protams, nav nekādu problēmu,’ savā mazajā, sīkajā balstiņā. Viņas vecāki šķiras un viņa to pārdzīvo.
Un Jurijs vai kā viņ tur, plīša lacītis, kurš agrāk mācījās citā skolā un ir visai agresīvs, dumpīgs, mazs puika. Viņa vecāki jau ir šķīrušies un tas varētu būt iemesls viņa dumpīgumam.
Sarkana galda lampa, vārdu neatceros,  izlikās, vai varbūt arī bija, gudra un stundās it kā visu saprata.
Kurpju kaste, Te…Ta…Nu, T. Ļoti kārtīgs un apzinīgs puisis, allaž klusām un gudriem vārdiem, lēnā, mierīgā tonī sarunājās. Varētu pat teikt, hipsters-trešklasnieks. Reiz uz skolu, priekš dabaszinībām, uz skolu paņēma vistiņu, skolotājs atļāva to izlaist pa klasi… Slikta ideja, tā sākā ālēties un jandalēties, kliegt un klaigāt, muka prom un beigu beigās….izdēja oliņu.
Ibrahima draugs, turks, kura vārdu, ak jēl, neatceros, bet tas sākās uz A, to gan es zinu. Lielā pieclitru stikla burka. Lai atdarinātu šī personāža balsi, Guna pielika lūpas pie burkas malas un runāja tajā iekšā, zemā tonī.
Mary-kautkas, skolniece, baigā pļāpa, ka jau viņas visas, kad nosarkst nomaina krāsu no dzeltena uz sarkanu. Pirms tādiem vārdiem kā ‘stulbenis, debīls, nepiemērots, utml.’ padauza divreiz pa galdu. Divas nedēļas ‘draudzējās’ ar Juriju, vai kā viņu tur, lācīti. Par to abi dabūju divas cukur-pastilas. Sasodīts, viņiem bija pilns maiss ar tām!
Ziniet to priekšmetu, kurā ielej ūdeni un tad tā smuki var smidzināt? Tur arī tāda klasesbiedrene bija. Zaļa, baigi runīgā, allaž runājot šļakstījās, it kā šļupstot spļaudītos un.. nu, protams, viņa šļupstēja.
Lejkanniņa  (kādam te ir problēmas ar vārdu atcerēšanos, es zinu.). Vēl viena pļāpa šai klasē.

Tagad laikam esmu iepīkstējusies pa vārdam par katru skolnieku, vēl paliek tikai- Kas ir pats Jāps?
Jāps ir jaunais 3.b klases audzinātājs, nu absolūti traks, ar garām rudām ūsām. Mācīšanā izmanto visādus neparastus paņēmienus un cenšās skolniekiem iemācīt netikai saprast skolas vielu, bet arī dzīvi. Ir viltīgs un aicina klasi darīt ko labu piesolot atalgojumā cukura pastilas. Un kā tad no tām var atteikties?

Par pašu izrādi- divu aktieru pārsteidzoša darbība, lielākoties no manas puses paldies ir Gunai, kura atveidoja tik daudz dažādu tēlu. Tātad- divu aktieru darbība, kas nemaz neliekas kā DIVU aktieru darbība. Liekas, ka uz skatuves patiešām ir bariņš bērnu un skolotājs, ķerts gan, galīgi traks, bet tomēr skolotājs. Ik pa brīdim Katrīnai, kuras dēļ vispār tiku uz šo izrādi, iečukstēju austiņā, ka gribētos, lai mūsu pašu Ligita, klases audzinātāja, arī tāda ir-traka. Viņa jau visādi cenšās un tā, bet Znotiņš tomēr ir un paliek Znotiņš, un nu man ir jābeidz čīkstēt.

Man atkal jau nesanāk tā glīši izteikties. Vienvārd sakot situācija ir apmēram šāda, ka es tiešām iesaku aiziet un noskatīties šo izrādi.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s